zondag 22 augustus 2010

Ola Toluca

Ik ga het kort houden vandaag, want mijn lichaam is nog aan het bekomen van het uurverschil hier in Mexico, en aangezien het hier nu iets na tien uur is, zou ik er toch eens in willen kruipen.

Na ongeveer twintig uur vliegen en wachten, kwamen we vrijdagavond toe in Mexico. Al bij het landen viel de gigantische laag smog die in Mexico City hangt op. Het is hier regenseizoen, dat wil zeggen dat het hier bijna constant bewolkt is, maar zelfs onder het dikke pak wolken boven Mexico City zagen we een al even dikke laag bruin-grijze smog hangen. Gelukkig vond ons 'Arrival Camp' buiten de stad plaats (voor zover dat een stad te noemen is, het heeft meer iets weg van een land op zich: 25 miljoen inwoners, gigantisch veel sloppenwijken, ongelooflijk veel volk op straat en vanuit het vliegtuig leek het alsof er geen einde kwam aan de bebouwing. Daarnaast hebben we er met de bus meer dan twee uur over gedaan om 'uit' de stad te raken). Anyway, over het Arrival Camp later meer als ik tijd heb.

Vanochtend zaten we om elf uur alweer in de bus richting Toluca (mits een overstap op de luchthaven van Mexico City, maw: weeral uren in de bus zitten). De ontmoeting met mijn gastgezin was bijzonder hartelijk en warm, inclusief spandoek met 'Welcome Klaas'. Lekker eten, wat plaatselijke 'specialiteiten' gedegusteerd met de papa en geprobeerd om aan de moeder haar gebarentaal aan uit te geraken (aangezien zij echt geen woord Engels spreekt). Wat met mijn twee zussen gepraat, Nennita (de jongste) is nogal verlegen, maar ik ga ervanuit dat dat wel loskomt, Andrea is een heel fijn meisje, wiens Engels nog ietwat degelijk genoeg is om mij het belangrijkste duidelijk te maken. Ze wist mij wel iets te vertellen over een leerkracht Engels die bij haar op school na de eerste week verdwenen was, en dat ik eventueel zou moeten inspringen of zoiets. Ik snap er allemaal niet veel van, maar ik zal het dinsdag wel merken als ik voor de eerste keer naar school ga. Mijn papa blijkt over heel de stad verschillende fotowinkels te hebben en maakt zelf prachtige foto's (er hangen er een heleboel verspreid in het huis, and I'm impressed).

Anyway, morgen nog een dagje uitrusten, al wat aan mijn Spaans beginnen en een Mexicaanse GSM gaan halen.

Tot de volgende!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten